GroenLinks-PvdA doet in tijden van politieke versplintering iets bijzonders: we zitten met één fractie op basis van één verkiezingsprogramma in de Tweede Kamer. Zo maken we een vuist voor een groener en socialer Nederland.

Voor onze nieuwe gezamenlijke fractie zijn we op zoek naar een:

Beleidsmedewerker Defensie, Buitenlandse Handel
& Ontwikkelingssamenwerking

Hoe ziet de functie eruit?

• De Kamerleden van GroenLinks-PvdA worden ondersteund door een enthousiast team van persoonlijk medewerkers, beleidsmedewerkers en voorlichters.
  • Als beleidsmedewerker verdiep je je dagelijks in actuele ontwikkelingen op jouw beleidsterrein, volg je de maatschappelijke en politieke ontwikkelingen op de voet en spot je politieke kansen.
  • Je informeert en adviseert onze Kamerleden op het gebied van defensie en buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking.
  • Je bereidt speeches, debatten en lezingen inhoudelijk voor. Tevens lever je inhoudelijke bijdragen voor fractieleden zoals Kamervragen, moties en amendementen.
  • Je bouwt een relevant netwerk op en onderhoudt contacten met externe organisaties, andere fracties en de Kamerorganisatie.

Wie zoeken we?

• De voorkeur gaat uit naar een collega met aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van buitenlandse handel, geopolitieke ontwikkelingen en/of defensie.
  • Je voelt je thuis bij de standpunten van GroenLinks-PvdA
  • Je bent initiatiefrijk, staat stevig in je schoenen en beschikt ook over de flexibiliteit om je aan te passen aan de complexe en turbulente werkomgeving die de Tweede Kamer is.
  • Je kunt goed schrijven en je legt makkelijk contacten. Daarnaast beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden en kun je goed adviseren.
  • Eerdere ervaring met Kamerwerk is een pré.
  • GroenLinks-PvdA staat voor gelijkwaardigheid en streeft ernaar een diverse en inclusieve beweging te zijn. Jouw unieke perspectief is waardevol. Wij moedigen iedereen die geïnteresseerd is aan om te solliciteren.

Wat neem je verder mee?

• hbo- of wo-werk- en denkniveau
  • relevante werkervaring en vakinhoudelijke kennis
  • kennis van het politieke bestel en vaardigheid in het werken in een politiek-bestuurlijke context
  • flexibiliteit in werktijden

Wat bieden we?

Een inspirerende werkomgeving in het hart van de Nederlandse democratie met uitstekende arbeidsvoorwaarden. Inschaling in schaal 10/11 op basis van de BBRA schalen van het Rijk, afhankelijk van kennis en ervaring. We starten altijd met een jaarcontract.

Solliciteren

Deze vacature staat gelijktijdig in- en extern uit. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor om benoemd te worden. Solliciteren kan tot en met woensdag 28 februari 2024 door het sturen van je motivatiebrief en CV naar HR-GroenLinksPvdA@tweedekamer.nl t.a.v. Claudy Lubbers. De gesprekken staan vooralsnog gepland op woensdag 6 maart 2024. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Anne-Marijn Epker, Hoofd Beleid op a.epker@tweedekamer.nl